Saturday, July 4, 2009

Aku Hampir Dirogol (Kisah benar dari US)

Kisah benar dari US. Banyak kisah-kisah aneh yang menakjubkan sebeginitelah berlaku. Moga kita boleh ambiliktibar.Seorang wanita muslim dari Malaysiayang bekerja di US, memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalananbalik ke rumah dari tempat kerjanya.Kebetulan dia mengambil jalan singkatuntuk pulang. Jalan yang diambil pulaagak tersorok dan tidak banyak orangyang lalu lalang pada masa itu. Maklumla hari sudah lewat. Berjalan di jalanyang agak gelap sebegitu membuatkandia agak gelisah dan rasa takutberjalan bersaorangan.Tiba-tiba dia nampak ada seoranglelaki (kulit putih Amerika) bersandar didinding di tepi lorong itu. Diasudah mula rasa takut dan tak sedaphati. Apa yang saudari kita ni bolehbuat adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya.

Dia baca ayat Kursi dengan penuhpengharapan agar Allah membantu diadisaat itu.Masa dia melepasi lelaki yangbersandar itu, dia sempat menoleh dandapat mengecam muka lelaki itu. Nasibbaik lelaki itu buat tidak endah danperempuan ini selamat sampai kerumahnya.Keesokkan paginya, saudari ini terbacadalam akhbar yang seorang perempuantelah dirogol oleh seorang lelaki yangtidak dikenali dekat lorong yang diajalan semalam hanya 10 minit selepasdia melintasi lorong tersebut.Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putihyang dia lihat semalam adalah perogolitu.

Atas rasa tanggungjawab dia teruske balai polis dan buat aduan. Wanitani dapat mengenalpasti suspek melaluikawad cam dan selepas siasatandilakukan, polis dapat bukti bahawalelaki tersebut adalah perogol yangdicari.Tapi perempuan Muslim ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia kesaorangan dimasa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia.

Muslimah ini nak tahu sangat sebabnya.Jadi dia minta kebenaran polis untukbercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).Dia pun tanya perogol itu "Why don'tyou do anything to me on that nighteven though you know that I'm alone?"Perogol tu jawab: "No, you are not alone. That night I saw two young manwalking with you. One on your rightside and the other one was by yourleft side. If you were alone of courseyou will be my victim."Saudari ni rasa amat terkejut biladengar penjelasan perogol tu. Diabersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin jugaberkat ayat Kursi yang dia baca malamitu.

MORAL CERITA INI:
Jika kita sebagai hambaNya menurutsegala perintah dan meninggalkansegala laranganNya, Dia pastinya akansentiasa dekat dengan kita danmemelihara kita. Muslimah tadi pertama-tamanya menutup aurat dan memangMuslimah yang menjaga batas-batas yangditetapkan Islam. (Kalau aurat terbukamalaikat pun malas dekat).Mungkin dua orang lelaki yang menemaniwanita itu adalah malaikat yangdiutuskan Allah untuk menjaga hambaNyayang sentiasa ingat akan diriNya.Ayat Kursi sememangnya adalah ayatpelindung yang mustajab...selalula hamalkannya.

Bayangkan anda seorang yang selalu ingkar suruhan Allah, kufur dengan
nikmatnya, sambil lewa beribadat.Dapatkah anda mendapat pertolongan sebegini dari Allah? Balasan Allah tu boleh datang semasa di dunia lagi. Diakhirat kelak memang pasti kerana itujanji Allah. Jadi, renungkanlah dimana level 'iman' kita sekarang ini.Wassalam.Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orangMalaikat memeliharanya hingga subuh.Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya [Dari Abdullah bin 'Amr r.a.]

No comments: