Sunday, September 21, 2008

TOPIK 5 : JALAN2

Assalamualaikum… dan selamat petang ..

Phew.. penat tol hari ni..hehe. Meh sy bg tau sy watper hr ni..sampai pnt sgt. Dahla cuti sehari jer esk dah muler kejer balik. But next week sampai hari Sabtu jer coz.. hari Ahad ku sudah pulang ke kampong halamanku.di Johor Darul Takzim. So, this week kire dpt honey moon sat la for rayer..Eh2 melalut plak.. nk citer bender len bender len diciternyer..

Hmm biaserla pagi bgn kul 4,buat aper yg patutla,sahur ngadap PC bc article,solat subuh dan sambung membaca buku..uhuk3.. suara plak mcm ala2 rock plak hari ni.. sebab semalam makan pencok si nenas ngan timun tu.. huhu..Hmm.. tgh dok membaca Mamaku call biaserla dulu ader bender yg bole diketuk dari bawah.. sebab bilik saya kedap bunyi…hehehe.. ingat pagi tadi nk gi hantar brg tok recycle..tapi x jadi.. hehe sebab terlelap sat. ehehe..Maklumla namer pun bacer buku..kih3..

Mama ajak turun Klang nak cari barang atok ngan nenek.Tp disebabkn siMerahku punyer plat tertanggal hari tu,so, kami pi amik sat kat umah S hehe..X taula mintak2 plat tu x tanggal lagi..nyusahkan tol dahla br wat x pasal2 saya kener ganti nanT.Lepas dah amik nombor plat tu mama ngan saya dok merayau2 kat Klang gi cari barangla.. huhu agak penatla tapi I enjoy it very much sebab dah lamer x keluar ngan Mama..heheh..Dari ke Kamdar ke Bata pastu gi Mydin agak mcm nk patah gak kaki berjalan hehehe..

Biaserla tentunya ramai orang membeli belah dah.. hajat dihati nk beri barang atok ngan nenek jer.. sambil2 nyelam minum air la.. wakakak.. Saya pun carila keperluan saya.. Boleh plak masa singgah kat Bata Mamaku kater "nk beli seliparla mama x der selipar"."Yerla".Saya turutkan jua.. pilih punya pilih lepas satu2 diteleknyer mama decide nk amik satu.. Saya pun aper lagi dok cuber2 gakla maner patut..pastu kenan plak ngan selipar cam sandal warna hitam la standard matched any color tgh saya usul ngan Mama die pun dok syok kasut pattern and color yg samer.. sabojerla.. heheh Xkan ar nk seruper plak.. even saiz kami berlainan.. then sy pun mengalahla.. sy kater "I take the cream one then you take the black one".Saya cakap camtu.. Ntah mcmmaner maybe this is my lucky day size Mama dah habis color hitam so, Mama pun x nk amik kasut cream tu ..die terpakse tukar pattern len.. Semua gara2 saiz.. and color..

Hujan rintik2,and cuaca agak mendung muler2 Mama nk singgah The Store, biaserla orang pompuan kalo dah gi beli barang smua tmpt disinggah. Alang2 turun Klangla katerkan bukan sng nk pi turun saner heheh..Tp x jadi sbb risaukan hujan makin lebat so, directly kami gi Mydinla.. cari barang Atok not satisfied gi Kamdar tadi.. kain pelekat die pun xcantik.. uhuk3..Seperti biaser, saya jadi advisor in term of color setting x kisahla baju ker, alas meja ker, kotak tisu ker.. uhuk3..hmm nk cari si Pagoda Atok ni.. maner ntah saiz die pun tak ingat tak taula.. men hentam jer wakaaka asal muat ngan Atok, kain pelekat sure die dapat banyakla dari budak2 yang die ajo ngaji.Yang lepas pun saya gi Sarawak aderla belikan die kain pelekat luckily die suker. Agak cerewet gak atokku ni..

Mama kater abahku plak nk dicarikan kain pelekatnyer.Hmm saya dok pusing2la kat situ dah la sempit org ramai masing2 dgn bakul2nyer..Disebabkan tengah demam color coklat, kain pelekat abahku pun color coklat wakaka menjadi mangsa kegilaan coklatku.. hehehe..Pastu, mamaku nk beli alas meja saya kenan warna hijau xderla plak.Yang kecik x der yang panjang jer ..corak die cantik ala2 rayerla.. kan hmm tukar amik cream plak..Nanti smua serba oren mcm ranggoli pulak rumahku.. heheh. Settle smua kiter orang pun beransur pulang agak teraserla jugak org ramai sgt. Berpusu-pusu tu,x kisahla yang Indon ke Pakistan ker smua ader kat saner.. huhu..Tiber2 ku raser mcm bukan berada di Negara sendiri…X yah gi oversea pun dah jumper depa hahahah…

Hmm disebabkan tggu Abahku amik kiter orang decide tunggu depan Institut Tahfiz Klang senang sikit Abahku nk berhenti tepi bahu jalan..Nasib agak x lamerla tunggu masing2 dah kepenatan shopping..Adoi ngantok tol.. tapi ku tahan jer mater ni.. Sampai2 kat umah jer dah nk 4 lebih jgn mimpila.. nk lelap huhuu.. Ni gara2 dpt tahan pun sbb ngadap laptop ku yang berbelang ni hehe.. Actually banyak jer tajuk tu.. cumer nak cari hari yang sesuai nk layan taip2 ni..Maklumla semenjak dah kejer ni.. balik umah ku 5 betapa jap.. baru tgk2 kat dapur hehhe…

I think I stop here firstla.. saya lom Asar ni.. Nanti kalo berkesempatan kiter sambung citer len plak yer…

Wassalam…

No comments: